چالشی به نام زنان و فرزندان داعشی-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

چالشی به نام زنان و فرزندان داعشی

در حالی که نیروهای ترکیه در پی ایجاد منطقه ای حائل به عمق سی کیلومتر در درون خاک سوریه اند، نگرانی از آینده زنان و کودکان داعشی به چالشی عظیم بدل شده است. دولت عراق صراحتا اعلام نموده حاضر به پذیرش وابستگان تکفیری های داعش نیست.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 21
کد خبر: ۲۵۵۱۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ از شبه نظامیان کُرد سوری به عنوان یکی از پیشگامان مبارزه با داعش در منطقه یاد می شود. نبرد حماسی آنان با تکفیری ها در کوبانی همچنان در اذهان عمومی زنده باقی مانده است. اکنون و در حالی که نیروهای ترکیه در پی ایجاد منطقه ای حائل به عمق سی کیلومتر در درون خاک سوریه اند، نگرانی از آینده زنان و کودکان داعشی به چالشی عظیم برای جامعه جهانی بدل شده است. دولت عراق صراحتا اعلام نموده حاضر به پذیرش وابستگان تکفیری های داعش نیست.

 

منابع آگاه از خارج کردن زنان داعشی از اردوگاه الهول در استان حسکه سوریه توسط نیروهای آمریکا برای منتقل ساختن آنها به مکان دیگری خبر دادند.

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که نیروهای آمریکایی زنان داعشی را برای انتقال به مکانی دیگر از اردوگاه الهول در شرق شهر حسکه در شمال سوریه خارج کردند.

 

طبق این گزارش، این اقدام در میان پرواز گسترده بالگردهای آمریکایی در آسمان منطقه مذکور صورت گرفت.

 

هنوز مقصد این زنان مشخص نشده است. بااین حال برخی منابع آمریکایی از نقشه واشنگتن برای انتقال آنان به عراق خبر داده اند، امری که با واکنش تند بغداد همراه بوده است. سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، امکان میزبانی کشورش از تروریست های تبعه دیگر کشورها مستقر در سوریه را رد کرد و گفت که سرنوشت داعشی‌های خارجی ربطی به بغداد ندارد.

 

احمد الصحاف سخنگوی وزارت امور خارجه عراق روز یکشنبه در اظهاراتی در واکنش به برخی اخبار منتشر شده مبنی بر انتقال تروریست های خارجی و خانواده های آنان از سوریه به عراق توسط آمریکا، گفت که کشورش تنها تروریست های داعش تبعه عراق و خانواده هایشان را تحویل می گیرد و آنها را محاکمه خواهد کرد.

 

وی تاکید کرد که بغداد تروریست های خارجی که در خارج از عراق دست به انجام عملیات تروریستی زده اند را تحویل نخواهد گرفت و سرنوشت آنان را به خود مربوط نمی داند بلکه این دولت هایشان هستند که باید درباره آنان اقدام کنند.

 

دولت عراق بطور رسمی بارها نسبت به تبعات عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه ابراز نگرانی کرده است. رییس جمهوری عراق نیز چندین بار خواستار پایان فوری این عملیات و حل بحران از طریق مسالمت آمیز شده است و در این خصوص با رهبران چندین کشور و نیز شخصیت های بین المللی تلفنی گفت و گو کرده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار